Υποχρεωτικό
Ψηφιακή Σχεδίαση
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τον προπτυχιακό φοιτητή με όλες τις θεμελιώδεις γνώσεις σχεδίασης ψηφιακών συστημάτων (άλγεβρα Boole, συνδυαστική λογική, σύγχρονη ακολουθιακή λογική). Με την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος ο σπουδαστής θα μπορεί να σχεδιάζει, να απλοποιεί και να αναλύει συνδυαστικά και σύγχρονα ακολουθιακά λογικά κυκλώματα. Συγκεκριμένα οι φοιτητές και φοιτήτριες θα μπορούν να:
- Κατανοήσουν τα ψηφιακά συστήματα και τους δυαδικούς αριθμούς
- πραγματοποιήσουν υπολογισμούς σύμφωνα με την άλγεβρα Boole αλλά και λογικές πύλες
- θα έχουν την ικανότητα να εφαρμόζουν ελαχιστοποίηση σε επίπεδο πυλών καθώς επίσης και να πραγματοποιούν συνδυαστική και ακολουθιακή λογική
- θα εμβαθύνουν στα θέματα της μνήμης καθώς επίσης και στους καταχωρητές και μετρητές
- θα μπορούν να σχεδιάζουν στο επίπεδο μεταφοράς καταχωρητή.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη περιγραφή
- Ψηφιακά συστήματα και δυαδικοί αριθμοί
- Άλγεβρα Boole και λογικές πύλες
- Ελαχιστοποίηση σε επίπεδο πυλών
- Συνδυαστική λογική
- Σύγχρονη ακολουθιακή λογική
- Καταχωρητές και μετρητές
- Μνήμη και προγραμματιζόμενη λογική
- Σχεδίαση στο επίπεδο μεταφοράς καταχωρητή
Θεματικές ενότητες ανά εβδομάδα
- Εισαγωγή στη Ψηφιακή Σχεδίαση
- Ψηφιακά συστήματα και δυαδικοί αριθμοί
- Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
- Ελαχιστοποίηση σε επίπεδο πυλών
- Συνδυαστική λογική
- Σύγχρονη ακολουθιακή λογική
- Καταχωρητές
- Μετρητές
- Μνήμη
- Προγραμματιζόμενη Λογική
- Σχεδίαση στο επίπεδο μεταφοράς καταχωρητή
- Μηχανές Πεπερασμένων Καταστάσεων
- Aνακεφαλαίωση
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Φροντιστηριακή διδασκαλία 13 Αυτοτελής μελέτη 98 Σύνολο μαθήματος 150 - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Το μάθημα αξιολογείται με γραπτή τελική εξέταση τρίωρης διάρκειας και πιθανή διαδικασία διαρκούς αξιολόγησης κατά την κρίση του διδάσκοντα. Η ακριβής διαδικασία αξιολόγησης ανακοινώνεται στους φοιτητές και αναρτάται στο eclass στην αρχή του εξαμήνου.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Sarah L. Harris και David Money Harris, Ψηφιακή Σχεδίαση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Έκδοση ARM, Κλειδάριθμος, 2019 (κωδικός στον Εύδοξο: 86055864)
2. Sarah L. Harris και David Money Harris, Ψηφιακή Σχεδίαση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Έκδοση RISC-V, Κλειδάριθμος, 2024 (κωδικός στον Εύδοξο: 112705602)
3. Mano Morris, Ciletti Michael, Ψηφιακή Σχεδίαση, 6η Έκδοση, εκδόσεις Παπασωτηρίου, 2018 (κωδικός στον Εύδοξο: 68406394) - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙ∆Α ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS